Lawplili_MainPic אלימות במשפחה
Lawplili_MainPic אלימות במשפחה
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    דרך אבא הילל סילבר 12,

    מגדל ששון חוגי,

    מתחם הבורסה רמת גן

    טלפון: 077-8041822

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מדריך לאזרחות פולנית: אלו הטפסים שתידרשו למלא בשגרירות פולין

    בשנים האחרונות, ישראלים רבים החליט לחדש את האזרחות שלהם בפולין, וניתן לעשות זאת באמצעות השגרירות. אם אתם נמנים על אלו שרוצים להוציא מחדש אזרחות בפולין, חשוב שתדעו אילו טפסים עליכם למלא, ואילו פעולות אתם צריכים לבצע בדרך לקבלת האזרחות.

    מדריך לאזרחות פולנית: אלו הטפסים שתידרשו למלא בשגרירות פולין

    מדינת פולין התפתחה באופן חסר תקדים בעשורים האחרונים. לאחר מלחמות אירופה, פולין החלה בתהליך התקדמות מואץ, וכיום היא נמצאת בשיאה מבחינות רבות. נכון לשנת 2021, פולין מונה אוכלוסייה של 38 מיליון איש, ולאחר הפיכתה לעצמאית בשנת 1989, היא הפכה לאחת המדינות בעלות שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בעולם. לכן, זה לא פלא שהמדינה הפכה למוקד משיכה תיירותי, וגם למדינה עם תנאי מחייה נוחים במיוחד.

    תוכן עניינים

    אילו טפסים יש למלא בשגרירות פולין?

    הדרך לקבלת אזרחות פולנית עובדת דרך מספר טפסים שעליכם למלא ולהגיש באופן מדויק. ישנם כמה סוגים של טפסים הכרחיים בתהליך, והם:

    טופס PESEL

    טופס PESEL הוא טופס הכולל שני עמודים שבהם תידרשו למלא את הפרטים האישיים שלכם. לפני שתקבלו דרכון פולני ואזרחות בפולין, אתם חייבים למלא את הטופס הזה תחילה. מילוי הטופס צריך להתבצע בשפה הפולנית, והוא כולל כמה פרטים אישיים שתצטרכו לספק:

    • שם – שם פרטי ראשון ושני
    • שם נעורים (במקרה הצורך)
    • פרטי זהות של הורים
    • תאריך לידה מלא
    • ארץ לידה
    • עיר לידה
    • מין
    • ארץ מגורים
    • אזרחות
    • מספר תעודת זהות
    • מספר תעודת לידה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בנוסף, עליכם לספק פרטים של הרשות שהנפיקה עבורכם תעודות פולניות. כלומר, אתם צריכים להראות שיש קשר מוכח ביניכם ובין מדינת פולין. מלבד הפרטים האלו, אתם תידרשו לספק את מצבכם המשפחתי, ואם אתם במערכת זוגית – עליכם לספק פרטים על בן/בת זוגכם.

      טופס בקשה לדרכון פולני

      מלבד טופס PESEL, אתם תידרשו גם להגיש טופס בקשה לדרכון פולני. הטופס הזה מורכב גם הוא משני עמודים שעליכם למלא במלואם. בטופס בקשה לדרכון פולני עבור אזרחות פולנית אתם תצטרכו למלא פרטים אישיים שלכם ושל הוריכם. ישנם מקומות בטופס הבקשה שבהם צריך לספק תאריכים. את התאריכים תצטרכו לכתוב במילים ולא במספרים.

      סעיף חשוב בטופס בקשה לדרכון פולני הוא סעיף 'אזרחות', ואתם צריכים לכתוב בו אזרחות פולנית. כדי שניתן יהיה להשלים את הבקשה שלכם, עליכם לספק גם כתובת מגורים עדכנית במדינת ישראל, מספרי טלפון ליצירת קשר, וכתובת בפולין – אם יש כתובת מגורים במדינה.

      טופס הבקשה לדרכון כולל גם סעיף של תיאור חיצוני שלכם: אתם תצטרכו לתת פרטים על המראה החיצוני שלכם, לרבות גובה, צבע עיניים, צבע שיער, מאפיינים ייחודיים, ועוד. הטופס דורש גם למלא פרטים של איש קשר למקרי חירום.

      תנאים לקבלת אזרחות בפולין

      אם אתם מעוניינים לקבל מעמד של אזרחים בפולין, עליכם לעמוד בתנאים שהוצבו לכך. לפי החוק בפולין, אדם שעזב את המדינה לפני התאריך 19 לינואר, 1951, יכול לבקש לקבל אזרחות. הסייגים לכך הם:

      1. האדם לא שירות בצבא זר – וזה כולל את צה"ל
      2. אביו של האדם לא שירת בצבא זר
      3. האדם לא היה קטין בתאריך העזיבה

      חשוב לציין כי מדינת פולין משנה לעתים את חוקי האזרחות שלה. חשוב לבדוק מה התנאים לקבלת אזרחות בעת הבקשה כדי לוודא שאתם זכאיים להגיש בקשת אזרחות.

      הוצאת אזרחות בפולין: מה עוד חשוב לדעת?

      ישנם שני טפסים שצריך למלא בדרך לקבלת אזרחות פולנית. נראה כביכול שמדובר בתהליך פשוט, אך זה לא תמיד כך. הטיפול בשני הטפסים שצריך להגיש נעשה בנפרד, ועליכם להגיש תחילה טופס PESEL. אם עברתם את השלב הזה, אתם תקבלו מספר זהות, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לעבד את הטופס של בקשה לדרכון.

      עליכם למלא את טפסים בפולנית, בעט שחור או כחול בלבד, באותיות גדולות, ובהגייה פולנית תקינה. חשוב גם שתמלאו את הטפסים בדקדקנות, ותוודאו שלא קיימות אי-התאמות בפרטים שבשני הטפסים. החתימה שלכם גם היא חייבת להיות עקבית, ואתם יכולים לחתום באיזו שפה שתרצו – כל עוד לא תשנו את החתימה בין הטפסים. אי התאמות בין הטפסים יגרמו לפסילתם, או לצורך למלא ולהגיש אותם מחדש.

      אם תקבלו מעמד של אזרח בפולין, תוכלו ליהנות מכל הזכויות הנלוות לו; אפשרות עבודה, מחיה ותנועה בכל מדינות האיחוד האירופי, הקלה בתהליכי הגירה, ועוד. בדקו אם אתם זכאיים לאזרחות בפולין, והתחילו את התהליך כדי ליהנות מהזכויות שדרכון פולני מביא עמו.

      *אתר אלימות במשפחה – LawPlili מכיל מאמרים משפטיים וניתוחים משפטיים אך אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני. יובהר כי העושה שימוש באמור באתר עושה כן באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף